En ingivelse...

 
 
Hej bloggen!
 
Idag har jag varit väldigt spontan och impulsiv! Något som inte är jättevanligt för mig då jag är en person som vill ha kontroll och inte tycker om att ta risker. Jag tänker oftast igenom saker många gånger innan jag väl bestämmer mig och har därför svårt att göra saker av känslan bara sådär. Men idag när jag var på väg till bussen fick jag en ingivelse. Helt plötsligt så poppade tanken upp att jag skulle klippa mig idag. Det var inte så att jag tänkte "okej dags att beställa en klipptid" nej utan jag tänkte "idag ska jag klippa mig"! Tänkt och gjort! Nu sitter jag här nyfriserad och hur nöjd som helst. Jag är nöjd över håret, men mest är jag nöjd över mig själv! Det är verkligen ett stort steg för mig att släppa på kontrollen såhär och bara gå efter känslan, gå till handling utan att fundera vidare på saken!
 
Så min första tanke var att kliva in på en salong i stan, men jag hann i alla fall stoppa mig själv där och ringde min frisör som jag alltid har klippt mig hos för att fråga om han hade någon tid. Han kan mitt hår utan och innan så det känns tryggast att klippa sig där. Lyckligtvis hade han tid knappt en timme senare så då hann jag även kika in hos mormor och morfar vilket alltid är lika trevligt! Inne i mitt redan "impulsiva jag" lät jag min frisör göra lite vad han själv ville, gissa om han blev glad! Han sken verkligen upp som en strålande sol haha! Han har alltid velat klippa mig kortare och idag fick han alltså chansen och jag måste säga att det inte blev så tokigt! :) Det var väldigt kul att se min mammas reaktion när jag kom hem då hon inte hade den blekaste aning om mina planer! Min lillasysters kommentar var "jättefint, men jag tänker då inte klippa mig så kort"! Snart kommer även min andra syster hem helt ovetande, ska bli spännande att se vad hon tycker!
 
Ikväll blir det inget festande för min del trots att det är Valborg. Jag tycker det är jättekul att gå på fest, men tycker även väldigt mycket om myskvällarna hemma med familjen! Vi får väl se om det blir en brasa i all fall, det har ju dock varit (är kanske fortfarande?) eldningsförbud.
 
Imorgon är det första Maj vilket betyder att vi är lediga från skolan, inget jag klagar på! Jag ska då ta mig ner till Lund för att träffa ett gäng helt underbara flickor! Åh vad jag längtar!
 
Nu får ni ha en fortsatt bra Valborg, själv ska jag ta med mig hunden på en liten promenad i blåsten!
Puss och kram <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0