Den där drömkroppen...

 
 
En sak som kan bli lite jobbig framöver är att se den fysiska förändringen som kommer att ske med min kropp. Det är som sagt några kilon som jag ska gå upp i vikt och de måste självklart lägga sig någonstans. Jag vet att jag inte kommer att bli tjock av att gå upp de kilona, då det är en normalvikt och inte övervikt jag ska nå upp till, men när jag har blivit van att se mig själv som jag ser ut nu så kommer jag såklart att se allt större ut med tiden. Trots att jag vet att större i mitt fall är lika med bra och hälsosammare så kan det ändå kännas lite obehagligt och aningen jobbigt. En del av mig längtar efter en mer kvinnlig kropp, den där lite kruviga kroppen ni vet. Men samtidigt så finns det ändå en rädsla inom mig.
 
Jag tror att de flesta drömmer om den här "drömkroppen" den där perfekta kroppen som man så gärna skulle vilja ha. Har jag inte rätt i att vi alla dessutom har någon del på kroppen som vi är mindre nöjda med? Jag har det i alla fall och är det inte så att det är dessa delarna som man sedan fokuserar på när man tittar sig själv i spegeln? Jag har insett att det är något som i alla fall jag har gjort och stundtals fortfarande gör och att det är något som jag måste sluta med. Jag måste sluta att leta upp "felen" på mig själv, sluta att jämföra mig med andra och helt enkelt acceptera och vara nöjd med den jag är och hur jag ser ut!
 
Jag har kommit på att jag ska förändra bilden av min "drömkropp". Saken är den, när det gäller den här drömkroppen, att det är kanske inte en kropp som man kan få oavsett hur mycket man tränar, går ner i vikt etc. Vi har alla olika kroppsuppbyggnad och därför olika förutsättningar vilket betyder att man kanske inte kan få den där rumpan, de där benen eller de där höfterna som man drömmer om. Därför ska man heller inte jämföra sig med andra, vi är för olika helt enkelt! Min nya drömkropp har inte med det yttre, utan med det inre att göra. Min drömkropp är nu en frisk och hälsosam kropp! En kropp som man kan känna sig stark och framför allt lycklig i! För enligt mig spelar det faktiskt ingen roll att man skulle ha den mest perfekta kroppen om man ändå inte känner sig glad.
 
Jag ska nu helt enkelt försöka att börja se mig själv med nya ögon, sluta fokusera så mycket på det yttre och tänka mer på det inre. För vad spelar egentligen det yttre för roll? Att man mår bra både fysiskt och psykiskt är väl ändå det viktigaste? Jag ska börja acceptera mig själv för den jag är och hur jag ser ut. Det är faktiskt den bästa vägen för att bli vän med sig själv, den bästa vägen för en bra självkänsla! Och är det inte så att en person som är trygg i sig själv faktiskt blir lite vackrare?
 
När jag nu tänker om i detta så tror jag faktiskt att min kroppsliga förändring inte kommer kännas lika jobbig och obehaglig! Jag tror att jag kommer trivas mer med mig själv och se förändringarna som något positivt för mig och min kropp! Vi måste komma ihåg att vi alla är unika och vackra på våra egna sett! Att det viktigaste faktiskt är hur vi mår och inte hur vi ser ut! 
 
Ha en fortsatt bra dag, ta hand om dig och var nöjd med dig själv! 
 
Puss&Kram =)
 
 
 


Kommentarer
Tove

Jag håller helt med dig Sanna! Riktigt bra skrivet och det här med kroppsfixering är bra dumt alltså. Jag ska försöka att tänka mindre på det! Kram<3

Svar: Ja riktigt dumt! Det tycker jag låter som en bra idé! Kram :) <3
SannaCeciliaNyberg

2013-04-17 @ 16:13:07
URL: http://www.tovetankar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0