Seg tjej!

Hej!
 
Den här dagen känns som att den varit hur lång som helst och än är den inte slut!
Orienteringen gick helt okej. Hittade först inte dit vi skulle starta och kände då att "Ja men detta börjar ju bra!" Men när jag väl fick en karta i handen blev det bättre ;) Det var någon kontroll som var lite knivig, men jag kom i mål med allt istämplat! Men efter att ha varit ute i skogen i lite mer än en timme så är man aningen seg. Att man dessutom sedan ska ha test i kemi gör en inte piggare direkt ;) Men jag tog mig även igenom det! Engelskan däremot, hm... Vi skriver brev och jag kan säga det att inspirationen låg på noll! Jag får väl ta och försöka skriva lite ikväll istället om jag orkar.
 
Har äntligen beställt mina glasögon idag! Så om ca 10dagar ska de vara klara, längtar faktiskt lite! För er som ser bra kan det kanske vara svårt att förstå, men när jag sätter på mig ett par glasögon ser jag allt så mycket klarare! ;) Plötsligt ser man allt i detalj, en underbar känsla :)
 
Efter att jag har ätit ska jag iväg till stallet. Det blir senare idag då jag slutade sent. Men jag brukar faktiskt bli piggare när jag kommer till stallet. Man är ute i friska luften vilket jag tror gör en hel del!
 
Förresten, jag har ju inte berättat den nästan helt avgörande faktorn till att jag kunde börja blogga. Jo i kommunen där jag går i skolan har de påbörjat ett projekt som heter nåt i stil med "en dator per elev". Det går ut på att inom tre år ska alla elever ha en dator. I år fick alltså alla som går i ettan, fyran, sjuan samt ettan på gymnasiet varsin dator! Jag har aldrig haft en egen dator innan utan fått dela en stationär dator med resten av familjen, så man kände sig lite som ett barn på julafton när man skulle få den;)
Vi, samt sjuorna, fick inte vilka datorer som helst utan vi fick Macbook Air! Jag kan förstå de aningen avundsjuka blickarna som kastas på oss från tvåorna och treorna i korridorerna!
 
                                           
                                                  Det här är en rätt vanlig syn i korridoren ;)
 
                   
                                  Man kan även ta sådana här charmiga bilder i photo booth!
 
Nej nu ska jag ta och göra något vettigt, hjälpa till med maten kanske eller bara umgås lite med min lillasyster.
 
=)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0