När varken orken eller inspirationen finns där....

Ja vad ska man göra när man inte orkar ställa sig och laga mat och dessutom inte har en aning om vad man ska laga? Jo då blir det hämtmat! ;) Idag är en sådan dag, så snart ska vi ringa och beställa!
 
Nu tittar solen fram bakom molnen och det är sådant där mysigt höstväder! Så var det däremot inte för några timmar sen när jag skulle rida! Det fick bli ett ridpass på 35minuter då det regnade konstant. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder och idag hade jag det sistnämda! Efter endast någon minut började "regnprickarna" på kläderna övergå till "regnfläckar" och efter en sisodär fem minuter var jag blöt inpå skinnet! Jag hade hade i alla fall varit smart nog att ta på mig en regnjacka.
Jag kan tycka att regn är jättemysigt! Att ligga i sängen och höra hur det smattrar i plåttaket eller sitta framför brasan med en kopp te och höra hur det slår mot rutorna. Men när man är ute i själva regnet är det inte lika kul! ;) Jag tycker verkligen att höstkänslan har börjat infinna sig. Det till och med luktar höst tycker jag! Doften av svamp, regn och eldade löv. Hösten är väl inte min favorit årstid, men även den har sina stunder!
 
Jag har hunnit lämna in två arbeten som jag var halvklara med idag, samt gjort mattetal så nu tror jag inte att jag tänker göra något mer skolarbete ikväll!
 
Nej nu kurar min mage och jag har inte bestämt mig för vad jag ska ha att äta än!
 
Njut av eran lördagkväll! :)
 
Blir det en pizza kanske? ;)
                                                            
                                                       


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0