Viktigt med bra lärare!

Jag har tänkt på det hur viktigt det är med bra lärare! En bra lärare, tycker jag, är en lärare som verkligen bryr sig om sina elever, som lär ut på ett bra sätt och gör det intressant, varierande, roligt och framförallt förståligt! En lärare tycker jag ska brinna för det hen gör. Att undervisas av en lärare som inte tycker läraryrket är roligt eller inte lägger ner energi på sitt arbete blir inte bra. Det brukar sluta med att eleverna smittas av lärarens negativa inställning och att allt då går åt skogen. Att däremot undervisas av en lärare som är entusiastisk och verkligen tycker om det hen gör, är så mycket bättre!
Jag har haft turen att få väldigt bra lärare i de flesta av mina ämnen och det bådar gott för framtiden! För det är ju faktiskt så, lärarna är av stor betydelse för vår framtid! Det är de som ska ge oss den kunskapen vi behöver för att senare klara oss i livet! Det är vi, vår generation, som är framtiden och utan en bra grund att stå på kan det få konsekvenser för hela samhället.
Sen måste man självklart ta ett eget ansvar för att faktiskt ta åt sig av den kunskapen man förhoppningsvis får!
 
Jag tror att vi borde uppskatta våra lärare mer! Framförallt de som är bra! De lägger ner ett större jobb än vad vi tror! Om man tycker en lärare har sina brister borde man prata med läraren om det, istället för att gå runt och irritera sig på hen. På så vis få läraren en chans att förbättra och så blir det bättre för alla!
 
Att lärarna gör ett bra jobb är viktigt! Både för en persons och för hela samhällets framtid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0