V.40

Då var det måndag igen och v.40 har tagit sin början. Bara tre veckor kvar innan höstlovet! Vart tar tiden vägen? Tänk att jag redan har gått sex veckor på gymnasiet!
 
Nu ska jag snart ha kemi, vi ska dock inledda lektionen med en timmes läsning. Den här veckan plus de kommande två veckorna är nämligen "läsveckor" för alla ettor. Det betyder att vi ska läsa en timme varje dag! Tydligen så ska vår läshastighet ha förbättrats med hela 90% efter dessa veckor och det är faktiskt inte så dumt!
Jag tycker om att läsa, om man har en bra bok vill säga ;) När jag var yngre läste jag en hel del, men nu hinner jag inte läsa så mycket längre. Jag läser allt möjligt, allt från blodiga mord, till kärlek! Just nu tänkte jag börja läsa Hungerspelen. Har sett filmen på bio vilken var bra, men böckerna brukar oftast vara ännu bättre! :)
 
Idag har jag alltså min kortaste dag, men vi ska ha en audition efter skolan så jag kommer komma hem senare än en vanlig måndag. Vi ska nämligen spela en av Shakespears pjäser (Othello) i svenskan och för att lärarna ska kunna sätta ut roller behöver de ha sett och hört oss! Vi får hoppas att det går bra! :)
 
Nej nu måste jag skynda mig in till min lektion! Hoppas alla får en bra måndag! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0