Privat/Personlig

Hallå där!
Innan jag skapade min blogg, funderade jag över hur privat/personlig jag ville att min blogg skulle vara. Jag kom dock fram till att det ju faktiskt är två helt olika saker.
Jag bestämde mig för att jag inte ville skriva allt för privat men destå mer personligt! Jag delar med mig av väldigt mycket här på bloggen, men det finns även sådant jag väljer att inte skriva. Det är de privata saker som jag känner att ingen annan än jag och mina nära & kära har med att göra. Jag tycker inte att man ska skriva allt för privata saker på internet. Man får inte glömma att vem som helst kan läsa det man skriver! Jag hade fått känslan av att lämna ut mig själv väldigt oskyddat om jag hade delat med mig av precis allt som händer och sker i mitt liv.
Jag tror inte att någon hade känt sig bekväm med känslan av att personer som man själv inte känner vet allt om än själv.
Så jag väljer alltså att skriva om sådant som känns lagom privat, eller som inte är privat alls :) Däremot strävar jag efter att vara personlig när jag skriver! Jag vill att min personlighet ska komma fram texterna så att ni som läser får en känsla av vem just jag är. Jag vill föra fram mina tankar och åsikter på mitt sätt, inte någon annans! Jag tycker själv att det är mycket trevligare att läsa bloggar där man känner att det faktiskt är en person som skriver och inte vem som helst. Förstår ni vad jag menar? ;)
Jag tycker att det är viktigt att man är sig själv! Inte bara när man bloggar, utan alltid. Att försöka att vara någon man inte är tror jag inte håller i längden! Det visar sig så småningom, vare sig man vill det eller inte.
Jag hoppas att jag lyckas med att skriva personligt och att min blogg känns som en personlig blogg! Jag försöker alltid att skriva utifrån mitt eget huvud och hjärta, vilket jag tror är en bra grund för att vara just
personlig.
             
                                                     Be yourself and no one else!
 
     
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0