Du är unik!

Alla brukar vi väl titta oss i spegeln och har jag inte rätt i att det ibland slinker ut en och annan suck? Jag tror att de flesta av oss har saker som vi skulle vilja ändra på när det gäller vårt utseende. Kanske är det rumpan som är för stor och hängig, näsan som är konstig, brösten som är för små, magen som är mjuk och putar eller den där irriterande valken på höften som inte vill försvinna. Ja alla har vi väl något som vi inte är helt nöjda med?
Men jag tänkte på det, är det verkligen en så stor grej egentligen? Varför ska man fokusera på det man tycker är "fel"? Titta på dig själv, visst finns det väl något som faktiskt ser bra ut? Fokusera blicken på det istället och var nöjd med dig och din kropp! Jag tror att det bara är en själv som ser "felen" så tydligt, andra kanske inte ens lägger märke till dem!
Det finns bara en som du, du är unik! Var nöjd med dig själv och låt ingen få dig att känna dig sämre eller mindre värd! Jag tänker försöka att ge mig själv en komplimang varje gång jag ser mig i spegeln istället för att beklaga mig över att håret ser konstigt ut eller vad det nu kan tänkas vara. Jag tror att första steget för att känna sig självsäker och vacker är att acceptera sig som man är och vara nöjd med det!
 
Ett budskap jag ville få fram helt enkelt!
 
                  
               Spegel, spegel på väggen där, sig vem som vackrast i landet är ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0