Att leva i nuet

Hejsan!
 
Jag är en männsika som tycker att man ska leva här och nu. Jag erkänner att jag inte har lätt för det själv alla gånger! Men varför gå och grubbla över det som är historia eller oroa sig för det som komma skall? Varför göra sig den otjänsten att må sämre? Vi lever bara en gång, får bara ett liv. Varför inte göra det så bra som möjligt och njuta?
Glöm gårdagen, den är historia. Haka inte upp dig om den inte blev som planerat, ta istället lärdom av det och gör det bättre nästa gång!
Dröm om morgondagen! Sluta oroa dig, tänk dig istället att den kommer bli fantastisk!
Lev i nuet, precis just nu! Ta till vara på livets alla ljuspunkter, tillfällen att njuta och ha det roligt!
 
En liten tanke jag hade :) Jag tror på att om man lever i nuet blir man en gladare och friare själ! :)
 
Wiiee jag har fått mina glasögon idag! :D Det är jättekul att sätta på sig dem, då jag ser allt så mycket tydligare! Det blir kul i skolan imorgon då inte jättemånga vet att jag skaffat glasögon haha! ;)
 
Nej nu ska jag ta och begrava mig i matteboken (inte bokstavligt talat) ;) Fick inte pluggat så mycket som jag velat igår, då jag efter ett tag blev illamående så fort jag tittade ner i boken :/ Får hoppas att det inte blir så idag!
 
Ha det bra och kom ihåg:
 
Forget about yesterday,
Dream about tomorrow,
Live today!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0