17 oktober 2012

Hej Hej!
 
Sitter för tillfället och myser i min varma och mysiga filt! :)
Har känt mig tung i huvudet idag, har inte haft huvudet på skaft om man säger så! Därför var det väldigt skönt att få springa en runda. Det fick mig att slappna av, inte tänka så mycket och bli klar i huvudet. Att springa gör mig självklart trött i kroppen (jag är faktiskt ingen maskin ;)) och hur trött beror på hur lång och intensivt rundan har varit, men i knoppen blir jag pigg!
Idag tog jag faktiskt och gjorde det lite jobbigt för mig och körde lite intervaller. Är annars rätt bekväm av mig om man säger så ;) Jag springer oftast i ett tempo jag vet att min kropp är anpassad till. Det är ju faktiskt så att kroppen anpassar sig till den belastning den utsätts för och för att man ska kunna förbättra sin prestation krävs det att man gör en progression, alltså en förändring i sin träning. Det kan vara att man ökar intensiteten, (t.ex. genom att då springa intervaller) att man tränar oftare (t.ex. tre gånger istället för två gånger i veckan) eller att man ökar sin träningstid (t.ex. att man ibland tar en längre löprunda).
Jag springer som sagt inte för att bli en proffslöpare. Jag är nöjd med min kondition, men ibland kan det vara kul att utmana sig själv! Och visst känner man sig stolt över sig själv efteråt! Under tiden man gör de där spurterna tänker man bara på hur jobbigt det är och på mjölksyran som kommer smygande, men efter en spurt växer man inombords. Man utförde det, trots att det var sådär himlans jobbigt och det, tycker jag, är att bygga upp sin mentala styrka! :)
Så nu sitter jag här och tycker att jag har varit duktig haha ;) Man måste komma ihåg att faktiskt berömma sig själv när man gjort något bra! Inte bara när det gäller träning utan allt! När man har gjort sitt bästa på ett prov eller när man har tagit tag i städningen av sitt rum tillexempel.
Det var inte alls min tanke att detta inlägg skulle handla så mycket om träning, men så blev det i alla fall ;)
 
Efter skolan idag kände jag mig som sagt väldigt seg och tung i huvudet. Det underlättade inte att vi hade läsning sista timmen. Vi är ju inne på vår sista "läsvecka" nu och jag är halvvägs igenom den tredje och sista boken av hungerspelen triologin. Jag måste säga att de har varit väldigt bra! Hade ju sett Hungerspelen på bio, men som jag trodde var boken bättre! ;)
 
När jag kom hem åt jag och skyndade mig sen iväg till stallet! Det kändes genast så mycket bättre när jag fick vara ute i friska luften!
 
Ja och vad jag har sysslat med under kvällen vet ni redan i stora drag ;)
 
Nu ska jag snart gå ner och äta mitt kvällsmål och efter det krypa i säng! Det är en lång dag imorgon så det är bäst att vara utvilad för att kunna vara fit for fight! ;)
 
                               
 
                                                        Don´t forget to be proud of yourself!         


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0