15 oktober 2012

Vi är redan halvvägs in i oktober hörni! Innan vi vet ordet av kommer gatorna vara täckta av glittrande vit snö, adventsljusstakarna kommer plockas fram, vi kommer äta lussekatter medans Lucia och hennes tärnor sjunger med sina vackra stämmor och vi kommer vakna med den där speciella känslan man bara kan ha på Julaftonsmorgon! :)
 
Ja jag älskar juletiden! Att gå runt i skogen och leta efter en gran att hugga och att sedan ha den där "lilla" diskussionen om vilken gran som faktiskt är den finaste ;) Att få sätta upp tomtar i hela huset samtidigt som jullåtarna spelas för fullt! Att baka en massa olika slags julgodis, pepparkakor och lussekatter! Att proppa i sig en massa julmat tills man tror att man ska spricka. Sist men inte minst, att få umgås med sina nära och kära under årets mysigaste tid! :)

Vi är inte riktigt där än, men jag tror att det kommer gå fortare än man tror!
 
                                               
 
Tillbaka till vardagen! Min dag har varit som många andra måndagar. Det hände inget speciellt i skolan. Men på franskan skulle vi kolla på en film då vår lärare inte är här den här veckan. Vi hade fått uppgifter som hade med filmen att göra. Det visade sig dock att det inte fanns någon textning på filmen som var på franska såklart. Hur mycket tror ni att man förstod? Nej inte så mycket! Vi kom dessutom fram till att det var en annan film än filmen till våra uppgifter! Det slutade med att jag och många andra helt slutade att rikta vår uppmärksamhet mot filmen och gjorde annat istället. Hm.. sedan när vi skulle sluta lektionen fick vi reda på (av en annan franskalärare) att det faktiskt var rätt film vi såg på, vår lärare hade inte fått tag på den filmen vi skulle sett och hade uppgifter till oss om den här nya filmen istället. Jippie jag som endast såg de första 5 minutrarna kanske? Jaja det är tur att internet finns. Jag får helt enkelt söka upp fakta om filmen där istället och förhoppningsvis står det då på svenska! ;)
 
Efter skolan fick sig hunden en promenad innan jag åt och sedan cyklade till stallet. Jag tog och skrittade Simba barbacka (utan sadel) en runda på nästan en timme. Jag tycker det är supermysigt att rida utan sadel! Det är så varmt och skönt om rumpan ;)
 
Under kvällen har jag varit ute på en löptur och gjort lite läxor, eller gjort.... i alla fall i mitt huvud eller.....okejdå jag har väl inte gjort så mycket skolarbete hehe. ;) Men har faktiskt inte så mycket att göra, till den här veckan åtminstonde. En fysikrapport ska in på fredag och så måste jag ta reda på lite om den franska filmen vi såg idag, men mycket mer är det inte (än så länge). Bara för att jag skrev så slår jag vad om att jag kommer att ha hur mycket som helst att göra imorgon ;)
 
Nej om jag kanske skulle ta och skriva lite på den där rapporten i alla fall.... jag skulle ju kunna ta och lyssna på jullåtar så blir det säkert mycket roligare! ;)
 
Hoppas att ni har haft en riktigt bra måndag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0