Ödet...

Tror ni på ödet? Att det finns en mening med allt, att det som händer är förutbestämt? Jag vet inte vad jag ska tro, men idag fick jag en anledning att börja fundera!
Min fredag började inte så bra då jag missade min buss med en sisodär 20sekunder. Jag har varit nära att missa bussen ett antal gånger, men jag har alltid haft turen på min sida. Idag däremot hade jag inte samma tur och fick se den köra iväg från mig. Jag kan säga att jag var rätt så arg & irriterad på mig själv! Jag skulle nämligen ha en viktig genomgång på mattelektionen idag inför matteprovet nästa vecka och den hade jag därför verkligen inte råd att missa! När jag insåg att det inte hjälpte att stå och svära och tycka synd om sig själv, kom jag att tänka på Simbas ägare. Jag gjorde en chansning, ringde henne och hon blev min räddande ängel då hon hade möjlighet att skjutsa mig! :)
Har ni hört talas om platespotting? ;) Det är en lek där man tittar efter registreringsskyltar. Man börjar med att se 001, därefter 002 osv. Jag började med detta för ett litet tag sen, men har totalt fastnat på 003. Jag har varit tvungen att se den hur länge som helst, men inte lyckats. Förrän idag! :)
När jag hade fått skjuts och promenerade den sista biten till skolan fick jag se en volvo med skylten 003! Då kunde jag inte låta bli att tänka tanken att det var nog ändå meningen att jag skulle missa bussen! Annars hade jag inte fått se registreringsskylten! ;)
 
Men skärpning ska det bli! Detta ska vara den första och sista gången jag missar bussen! ;)
 
Nu slutar jag och tänker ta en längtad och skön helg! :)
 
Hoppas att ni alla får en fortsatt bra fredag och var rädda om er! :)
 
Nästa nummer att spana efter! ;)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0