Det kan vara över på ett ögonblick....

Usch, läste precis om en flicka i min ålder som varit med om en ridolycka och mist sitt liv. Detta var en van ryttare och hon hade både säkerhetsväst och hjälm på sig. Hon och hennes häst skulle hoppa ett mindre hinder då hästen snubblade och hon olyckligtvis hamnade i kläm under hästen.
När jag läser sådant här börjar tankarna snurra i huvudet på mig. Jag håller också på med ridning och själv tänker jag inte så ofta på riskerna med sporten förrän jag läser artiklar som den jag läste imorse. Allt kan hända, det spelar faktiskt ingen roll att man är en riktigt duktig ryttare eller att man sitter på världens snällaste häst, risken finns där i alla fall! Det kan gå på ett ögonblick!
 
Nu tycker jag inte att man ska sluta hålla på med något man älskar bara för att där finns stora risker! Om man inte tar lite risker i livet tror jag inte livet hade blivit något vidare kul! Men jag tror att det är bra att vara mer medveten och förberedd på vad som skulle kunna hända. Jag tror att man då blir mer försiktig och kanske tänker efter en gång extra.
 
Alla ska vi dö förr eller senare och det är inget jag tror att någon kan förbereda sig på. Men jag tycker inte att man ska gå och fundera på när, var och hur! Livet är för kort för att man ska lägga energi på det! Men varför ändå inte leva som att dagen vore den sista? Göra det bästa av det liv man fått och tänka på att även göra det så bra man kan för sina medmänniskor?
 
You can not decide how to die, only how to live


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0