Sista riktiga skoldagen och ännu ett julklappsbyte!

Godmorgon bloggen!
 
Då var det bara en skoldag kvar att ta sig igenom, ni anar kanske hur underbart det klingar i mina öron! Fick igår reda på att dagens sista lektion är inställd! Och dagen blir bättre för efter skolan ska jag träffa några riktigt efterlängtade vänner! Vi ska ha det julmysigt tillsammans och byta julklappar!
 
Hur gör ni när ni byter julklappar med era vänner? När jag var mindre köpte jag något litet till nästan alla. Men hur kul är det att få en present för sisodär 50kr? Nu för tiden hittar man dessutom knappt något för den lilla summa pengar. Handlar man för mer blir det ganska så dyrt om man har många att köpa till! Därför gör vi nu så att vi i ett kompisgäng bestämmer en summa pengar, t.ex. 200kr, och köper en present för det (eller flera men ändå för sammanlagt 200kr). Presenten ska vara något som kan tänkas passa alla! Därefter träffas vi någon gång innan jul och lottar ut paketen, självklart så att man inte får sitt eget! På så sätt får alla paket för ca 200kr.
Jag tycker att detta funkar superbra! Gjorde det förra året och har gjort det med två olika kompisgäng nu i år! :)
 
Idag ska mamma även julhandla så nu börjar "mat och bak förberedelserna" inför julen på riktigt! På julafton brukar vi göra så i släkten att alla står för något på julbordet. Mamma brukar t.ex. göra egen sill och senap att ta med och jag gör en "barnjansson" (kassler istället för anjovis) samt lite hemmagjort julgodis. Mormor fixar gudomliga köttbullar och morfar står för den riktiga jansson. Min moster brukar sedan röra ihop en riktigt smarrig rödbetssallad! Vem som fixar resten beror lite på vart vi är osv. Nu blev jag nästan lite hungrig av att tänka på all god mat haha! ;)
 
Nej nu har jag inte längre tid att sitta här!
 
Ni får ha en riktigt superduper bra torsdag! :D
 
Åh vad jag tycker det är tråkigt att all snö har försvunnit nu lagom till jul :/ Det var inte alls länge sen man plumsade fram där i hagen för att ta in busponnyn! Men det ska tydligen bli lite kallare nu igen så vi får hålla tummarna för en vit julafton tycker jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0