Man måste lyssna på och ta hand om sin kropp

 
Jag vet inte om det är så, men någon har kanske lagt märke till att jag inte längre skriver om mina löpturer, promenader etc och att även min ridning nämns mer sällan. Anledningen är helt enkelt eftersom att jag inte är ute på promenader och löpturer för tillfället och att jag de senaste två veckorna inte har varit i stallet alla dagar.
 
Detta är inte enligt min vilja, men min kropp sa ifrån att den behövde ta det lite lugnt ett tag. Det går inte en dag utan att jag saknar att få vara ute i friska luften och röra på mig, att känna hjärtat slå lite fortare i bröstet och låta mina ben få sträcka ut sig i skogen, men jag måste lyssna på min kropp och ta hänsyn till min hälsa i det långa loppet!
Jag mår bra mentalt av att få röra på mig, det är det ingen tvekan om. Men för att man ska kunna träna måste även kroppen fysiskt må bra av det. Träningen får inte vara något kroppen tar skada av. Därför har jag nu en viloperiod så att min kropp ska få möjlighet att återhämta sig. Sedan när det passar så kommer jag börja träna succesivt igen.
 
Detta, att inte kunna röra mig som jag önskar, är inte lätt för mig då jag är van att vara väldigt aktiv. Men man måste vara rädd om sig själv och sin kropp för det är något man ska leva med hela livet! Och vem vill inte leva ett långt, friskt liv med en stark kropp och själ?
 
      
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0