Förväntan

 
Har precis tittat klart på en mysig romantisk julfilm och jag har tidigare under kvällen mumsat i mig det vi alltid äter på dan före dopparedan, nämligen smörgås med den nystekta julskinkan i sällskap med rödbetssallad och senap!
 
Dagen före dopparedan alltså, en dag full av förväntan skulle jag vilja säga! Jag kommer ihåg när man var mindre, den här dagen kunde vara så olidligt lång! ;) Gud vad man längtade efter att det skulle bli julafton, att tomten skulle komma så att man fick sina paket! Det här med att man går runt och är förväntansfull och önskar att kvällen ska komma så att man kan gå och lägga sig och sedan vakna på julaftonsmorgonen finns fortfarande kvar tycker jag. Skillnaden är att det inte är tomten och julklapparna jag längtar efter, det är hela alltet! Att få komma hem till släkten, ge alla en julkram och säga de två absolut juligaste orden "God Jul". Att alla tillsammans sitta och äta oss proppmätta av all julmat och sedan sitta framför Kalle Anka och sjunga med i låtarna som man hört så många gånger förr. Att stå och spanna efter jultomten och därefter sitta på golvet med sin lilla julklappshög och se sig omkring på alla som sitter och öppnar julklappar för glatta livet. Åh.. jag blir varm i hela kroppen när jag tänker på det! :)
I år har jag faktiskt inte önskat mig något i julklapp. Dels för att jag inte vet vad jag önskar mig och sen för att det faktiskt inte känns lika viktigt längre. Som sagt har jag nu med åren insett att det inte är presenterna som är det viktiga utan att man får vara tillsammans med sina nära och kära och ha det sådär himlans mysigt! Jag ser dock väldigt mycket framemot att se reaktionerna när alla andra öppnar sina presenter. Att få facit på hur bra man har lyckats med sina inköp!
Nu börjar jag bli riktigt trött då klockan ringde halv sju imorse! Jag hoppas att vi alla vaknar imorgon med humöret på topp och med en helt underbar julafton framför oss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

SannaCeciliaNyberg.blogg.se

En blogg om allt mellan himmel och jord!

RSS 2.0